Tre veje til omtale
Vinkling og formater: ”Medierne vil ikke have vores gode historier,” lyder den opgivende bemærkning ofte, når vi rådgiver i medie-relationer. Og noget er der om det. Da vi i sin tid selv arbejdede i mediebranchen, [...]
Bliv den nye ekspert
Talsmand: Der kan hurtigt komme et forudsigeligt skær over de organisations-talsmænd og virksomhedsfolk, der popper op i medierne. Det lyder som ”nyt fra Kreml”, for vi seere, læsere og lyttere overraskes ikke; vi synes, vi [...]
Embedsmænds sorte liste
Der kan være mange grunde til, at du ikke er med i det gode selskab og kommer med til de vigtige hulemøder med embedsmændene på Slotsholmen før og efter en politisk beslutning. Ofte handler det [...]
Fem fede fra Folkemødet
Hvad fungerede bedst på årets Folkemøde? Vi bedømmer inden for fem kategorier: Fysiske rammer. Kreativitet. Humor. Tilstedeværelse. Politisk synlighed. Bo bedre Ældre Sagen: Man får lyst til at slå sig ned De fysiske [...]
Fem statsministerdyder
I morgen skal vi ned og stemme. Mange får formentlig også i år en klump i halsen, når den højtidelige stemning af en vigtig handling fylder valglokalet. I "Håndbog for Statsministre" stilles der blandt [...]
EU fra A til Z
Det kan være svært at overskue, hvordan man skaffer sig indflydelse på EU-beslutninger. Her er lobbyistens startpakke. H & M ruller hele påvirknings-alfabetet ud – fra A til Z. Vil du for alvor i gang [...]