Hellere 10 kvalificerede ansøgere end 100 ukvalificerede. Lad være med at spilde jeres egen og de “forkertes” tid. Skriv jobannoncen, så de behov, I gennem en grundig analyse er nået frem til, fremgår tydeligt og klart.
HEGELUND & MOSE har gennem årene været med i mangen en rekrutteringsproces. Tidligere som chefer på en stribe arbejdspladser og i dag som konsulenter har vi været involveret i den indledende behovsafklaring, jobsamtalerne og den efterfølgende udvælgelse.
Vi har på den baggrund bidraget med input til to artikler på portalen kommunikationen.dk. Her er 10 råd til, hvordan man formulerer det skarpe jobopslag. Læs også artiklen om, hvordan man nålestiksrammer de ønskede ansøgere og slipper for de forkerte.
Efter års stilstand er markedet for kommunikationsfolk eksploderet. Vist aldrig før har så mange stillingsannoncer fyldt job-portalerne – ikke sjældent med alskens blæksprutte-krav til den nye medarbejder. Om blæksprutterne findes? Jo, men de kan tælles på få hænder. Hvis emnet interesserer dig, så studer eventuelt vores refleksioner over tidens ufokuserede jobopslag: “Hvad cand. en kommunikatør?”