Nyhedsdøgnet har forandret sig væsentligt, siden vi begyndte i mediebranchen i firserne. Dengang var der én deadline dagligt, morgenaviserne satte dagsordenen, som Radioavisen og senere TV-Avisen fulgte op. Dagen efter begyndte vi så forfra.
Nyhedsdøgnet minder i dag om hæsblæsende New York, der i sin tid blev kendt som the city that never sleeps. Der sprøjtes nyt ud hvert minut syv dage om ugen – stort og småt. De mange nyheder gør det nemmere at sætte en lille dagsorden for en begrænset skare – hvis man ønsker det. Men sværere at sætte en stor agenda – også for medierne selv.
Kun få organisationer og virksomheder har fanget betydningen af det nye nyhedsdøgn: Hvad sker der hvornår på redaktionen, hvem gør hvad, hvordan trænger vi igennem?
På Djøfs chef-kursus ”Offentlig lederskab i forandring” står HEGELUND & MOSE i efteråret for ”Nyhedsdøgnet”, et af vores faste rådgivningsprodukter. I den aktuelle case er det et modul i ledelses-uddannelsen for chefer fra stat, regioner og kommuner. Over et døgn sætter vi fokus på den helt aktuelle dagsordensætning – med udgangspunkt i det pågældende døgns historier.
Læs også “Fra offer til helt” om de to forskellige skoler inden for medie-og budskabstræning – og find ud af, hvilken HEGELUND & MOSE bekender sig til i vores rådgivning.