HEGELUND & MOSE-kursus i at etablere et newsroom: Bliv mediernes konkurrent – frem for bare at være kilde. Organisationer og virksomheder kan med fordel se på sig selv som nyhedsproducenter og mediedirigenter på lige fod med de traditionelle nyhedsredaktioner. Det har aldrig været nemmere: Kilderne er gået hen og blevet konkurrenter til medierne. Det betyder, at I selv kan arbejde med agendaer med samme metoder som ethvert medie. Hvorfor ikke udnytte det til at sætte jeres eget proaktive præg på nyheds- og samfundsbilledet?

Billede 522

Susanne Hegelund giver dig tips og tricks til, hvordan en virksomhed eller organisation får et newsroom-mindset

 

Datoer: 26. aug og 9. sep 2015
Tid: 9.30 – 16.30
Sted: DKFs lokaler, Strandvejen 100, Hellerup

Med langt over 10.000 hjemlige nyheder dagligt, en global mediekrise og nye workflows i mediehusene gælder det for presse- og kommunikationsafdelinger om at tænke nyt, hvad angår nyhedsproduktion.

Det kræver, at man systematisk udvikler interessante og troværdige historier til tidens medieplatforme – egne såvel som andres. Nye arbejdsmetoder giver den tidssvarende organisation mulighed for at sætte anderledes og konstruktive dagsordener.

At arbejde som i et newsroom er ikke svært. Det er blot en ny måde at tænke kommunikation på – som så stiller nye krav til at idéudvikle, målrette og afsætte dagsordensættende historier anno 2015. Det får du et grundkursus i her, hvor du også møder folk fra de “rigtige” redaktioner. De fortæller om dagligdagen på redaktionen, samt hvad der skal til, for at du kan få netop din historie på. Desuden øver du dig på at sælge historier ind til dem. Yderligere info og tilmelding her.