Engagerende events

Engagerende events med mere kant: debatmøder, borgerinvolvering, virksomhedsevents, årsmøder og digitale møder. Sammen med jer designer HEGELUND & MOSE mere involverende arrangementer, finder spændende oplægsholdere og syer programmet sammen. Projektledelsen kan I helt eller delvist overlade til os.

Events hvordan?

Det er tid til årsmødet eller generalforsamlingen, eller måske bare til medarbejdermødet. Eller til den årlige komsammen på Folkemødet på Bornholm.

Skal vi gøre som sidste år? Plancherne og bannerne står klar i depotet; vi slipper for at bruge mere tid end højst nødvendigt på sagen.

Eller skal posen rystes med henblik på fornyet opmærksomhed om ”sagen” eller skabe større tryghed ved at afholde arrangementet digitalt.

Kunder

  • Organisationer
  • Virksomheder
  • Andre konferencearrangører

Det får I ud af samarbejdet

Kronprinsessen ankommer til Index Award 2015 i Helsingør

Prisuddeling som et stort tv-show med HEGELUND & MOSE som konsulenter: Kronprinsessen ankommer til Index Award i Helsingør sammen med blandt andre byens borgmester.

HEGELUND & MOSE har mange års erfaring i at nytænke og lede projekter, når det gælder om at skabe opmærksomhed i by som på land. Det kan være noget så simpelt som at blande de velkendte bolsjer på en ny måde – for dermed at fremstå friske og nutidige.

Engagerende events

En twitter-væg. Brugen af sociale medier kan give nye dimensioner til et “nutidigt” arrangement. Her fra et EU-borgerdialogmøde, der blev transmitteret til det meste af Europa. HEGELUND & MOSE var sparringspartner og bidrog også til afvikling af mødet

Det kan også handle om mere grundlæggende at drage nye elementer ind i en event:

  • Skal direktørens store tale laves om til et talk-show?
  • Skal man hive den gammelkendte ordstyrer ind – eller tage hende, der bliver morgendagens stjerne?
  • Skal det, der plejer at vare fem timer, koges ned til en time?
  • Skal vi udnytte tv-mediets styrker og afvikle arrangementet som en tv-udsendelse?
  • Skal det nørdede gøres moderne igen – i ny forklædning?
  • Skal vi bruge chat-funktion eller se spørgeren i levende billede, når mødet er virtuelt?

Det vigtigste i denne sammenhæng: Kom i god tid. Den gode planlægning er det halve arbejde. Vi kan love, at det bliver sjovt.

Kundecases

Virtuelt feed back 1:1 og i grupper

Er det ikke muligt at mødes fysisk, kan meget klares over nettet, herunder også at træne kommunikationsfærdigheder. Over en hel dag nåede 20 kursister – typisk med djøf-baggrund –  at få både præcise oplæg med højt fagligt indhold samt at arbejde sammen i små og større grupper. Ikke mindst var der via nøje planlægning af programmet også mulighed for individuelt at træne ”personlig gennemslagskraft” med tæt 1-1 feedback fra Susanne Hegelund samt i små grupper at fremlægge en sag for ”direktionen”, hvor Peter Mose sparrede med kursisterne.

Design Show nu som nyhedsudsendelse

I en række år foregik Index Award Show som et traditionelt prisuddelings-arrangement. Med kronprinsparret i spidsen sammen med danske og udenlandske pinger på de forreste rækker blev en række store design-priser overrakt med tv-transmission på DR K (Se video). For insiderne spændende – for udefrakommende måske ikke helt forståeligt, hvad Index-konceptet gik ud på. HEGELUND & MOSE har stået bag en omlægning af hele showet: De 1500 tilskuere oplevede i et nyt format pludselig sig selv som en del af en tv-nyhedsudsendelse med rigtige nyhedsværter til at præsentere design-løsningerne som ”good news” i ”nyhedsstudiet” i det tidligere skibsværft i Helsingør.

Debat i stedet for lange taler

Når uddannelsesåret starter, holder mange videregående uddannelsesinstitutioner en form for kick starts-arrangement, ofte ganske traditionelt med en tale eller to. Således også en af vores kunder, der sloges med udfordringer med stor arbejdsløshed for de dimitterede. Hvorfor ikke lave arrangementet om til en debat? For eksempel om, hvad man skulle bruge uddannelsen til? Hygge sig? Blive kunstner? Eller uddanne sig til de efterspurgte jobs? HEGELUND & MOSE hjalp med opbygning og casting samt stod for teknisk set up, så debatten siden kunne ses på nettet.

Virksomheds-branding på en ny måde

Hvordan skaber man opmærksomhed om relancering af sit brand, så det udstiller den nye ordentlighed, en erhvervsvirksomhed ønsker at signalere? Gennem annoncer? Eller ved en reception? HEGELUND & MOSE med-udviklede et større arrangement i historiske omgivelser i en international virksomheds nye domicil. Ud over rundvisning og den traditionelle champagne og canapeer blev gæsterne bænket til samtidsdebat, hvor virksomhedens direktør i diskussion med kendte samfundsaktører kunne tydeliggøre, at man ønskede andet og mere end blot at tjene penge.