Kommunikatøren som nyhedsproducent
Vi afholder korte workshops og står for længere forløb i ”kommunikationsafdelingen som newsroom”, hvor I bliver skarpe på, hvordan I mere effektivt udnytter jeres historier til at sætte en dagsorden. Det betyder blandt andet, at I med fordel kan bygge jeres kommunikationsmæssige dagligdag op som i et nyhedssekretariat i medieverdenen.
I det nye mangfoldige mediebillede popper mange dagsordener op i døgnets løb på kryds og tværs af medier og platforme. Det gør det sværere for de traditionelle nyhedsmedier at sætte en dagsorden – og gør det omvendt nemmere for ”alle andre” at komme ind i dagens nyhedsstrøm.
Hvis du ser på dig selv som “nyhedsproducent” frem for som “interesseorganisation” eller “virksomhed” giver det fuldstændig nye muligheder for pressearbejdet. Samtidig fordrer det nye måder at arbejde på, som kræver omlægning af gamle vaner og tankemønstre.
Man flytter sig fra at være “kilde” for de traditionelle medier til at blive ”konkurrent” om at være først, bedst eller dybest, når dagsordenen skal sættes. Det stiller ekstra krav til etikken, når man selv går ud og leger Rupert Murdoch.
Vi har mange års ledelsesmæssig og praktisk erfaring med at oprette og udvikle newsroom. Ring 40.32.68.16 og book et møde for at høre nærmere