To erfarne kommunikations-rådgivere
Kommunikationsbureauet HEGELUND & MOSE bistår jer i alle påvirkningsfaser med at sætte en dagsorden. Vi er seniorrådgivere med tryk på ERFARING og leverer håndholdt sparring, ligesom vi selv eksekverer, når der er behov for en hjælpende hånd i maskinrummet. Virksomheden består af to meget erfarne rådgivere, der kerer sig fuldt og helt om kunderne – hver gang og i alle samarbejdsfaser, fra start til slut. På de felter, hvor vi ikke er blandt landets bedste rådgivere, samarbejder vi med – eller henviser til – de bedste.
Vores kunde-referencer
Vi har løst store som små opgaver for op mod 200 virksomheder, organisationer, offentlige selskaber, regioner, kommuner, ministerier og undervisningsinstitutioner herhjemme.
Se et udpluk af vores kundeliste her.
Surf også gerne rundt på vores firmahjemmeside og lad jer inspirere af de opgavetyper, vi løser, og hvordan vi har løst dem: vores kundecases.
Det får I fra os
Faglighed: Vi sætter en ære i at være blandt de skarpeste inden for strategisk kommunikation og indflydelse. Ærlighed: Vi tilbyder ikke nødvendigvis det, du beder om – men i stedet det, du har brug for. Passion: Vi engagerer os dybt i vores rådgivning. Humor: Gode løsninger skabes oftest bedst i uformelle rammer. Samfundsengagement: Vi er optaget af samfundsdebatten og tager del i den – som forfattere, klummeskribenter eller med en analytisk kommentar, når journalister ringer.
Passionen
Peter Mose kommer fra Nordjylland, Susanne Hegelund fra Sydsjælland. Den ene fra en mindre flække, den anden fra en købstad. Den ene blev formet af et lønmodtagerhjem med vesterhavsfokus på meditation og åndelighed. Den anden af selvstændige, erhvervsdrivende forældre med stærkt engagement i politik og samfund.
De er født i samme årstal, den ene blev student et år før den anden, den anden med et højere gennemsnit end den første.
De søgte begge mod København, den ene modvilligt i haserne på en kæreste – den anden med stor appetit på storbylivet.
I 1993 mødtes de i en fælles passion for journalistik, samfund, kommunikation, politik og ledelse.
Forfatterskabet
På valgaftenen i 2005 fik de en idé en sen nattetime på Copenhagen Jazzhouse, mens Mogens Lykketoft holdt sin store farvel-tale som partiformand, og efter at de i aftenens løb – som professionelle valgfest-freaks – havde været rundt til samtlige partifester. ”
Der mangler en bog om politisk ledelse, en bog, hvor vi sætter nogle standarder for ”den politiske etter””.
Gyldendals daværende direktør viste sig over en kop kaffe på Café Sommersko få dage efter at være fyr og flamme. Arbejdet med Håndbog for Statsministre kunne gå i gang! Aftener, nætter og weekender blev taget i brug – de faste jobs som pressechef i Lederne og erhvervsredaktør i DR Nyheder skulle passes – og undervejs kom en ny dimension væltende ind i de tos forhold: Det her er sjovt! Og hvor er den anden dog dygtig – sikke dog en dejlig arbejdskammerat!
Det blev til en bog mere, Javel, hr. minister, før de i 2012 slog sig heltidsprofessionelt sammen og gjorde deres fælles passion for ”ledelse med mange bundlinjer” til deres hovederhverv som konsulenter. Var det en stor beslutning? JA!
Men de ramte markedet rigtigt – efterspørgslen efter kvalificeret seniorrådgivning var stor, og deres hjælp-til-selvhjælp-filosofi viste sig at være den rigtige tilgang til kommunikationsbureauet – både for kunder og partnerne selv, der som både rådgivere og forfattere skal have et særligt fokus på, at etikken er i orden.
Fællesskabet
Arbejds- og skrivefællesskabet giver mulighed for stor sammenhæng i tilværelsen, hvad fylder mere og mere i partnernes livsanskuelse. ”Følelsen af det gode liv” skal være til stede – i lokaliteterne i det indre København, i skriveværkstedet passet ind mellem Østersøen og Hammerknuden på Nordbornholm og den efterhånden omfattende research i politiske magtcentre rundt omkring.
”Sæt dig selv bag rattet,” er et fast element i deres foredrag, workshops og strategiforløb – frem for at sidde i motorcyklens sidevogn og lade sig styre af andres planer eller dagsordener.
Samme tilgang har partnerne i deres eget privat- og arbejdsliv: Planen er at fortsætte konsulent- og forfatterlivet ad forskellige veje med fokus på såvel den politiske og samfundsmæssige udvikling som på deres eget originale og udviklende arbejdsliv.
Som Hegelund formulerede det i sit – lidt højstemte – motto tilbage i halvfemserne: “Til inspiration for folket – i harmoni med mig selv”:-)
Foreløbig er det blevet til to fælles bøger mere for partnerne i kommunikationsbureauet og dermed i alt fire: Lobbyistens Lommebog og Flyt magten.