Kommunikationsstrategi

Kommunikationsstrategi: Er strategien fulgt med forandringerne i organisationen eller i omverdenen? Står den knivskarpt for alle nøglemedarbejdere? Er det daglige arbejde med omverdenen funderet på strategien? Hvis ikke, anbefaler vi, at der sættes fokus på strategiarbejdet. Der er ingen genveje – men HEGELUND & MOSE hjælper med smutvejene.

Kommunikationsstrategi

Kommunikationsstrategi: Hvilke målgrupper vil I gerne nå? Hvor og hvordan?

Den gode kommunikationsstrategi kan kalde på en større analyse af organisationens muligheder, udfordringer, kunder, alliancemuligheder, modstandere, skeptikere og interessefællesskaber.

Den kan også kalde på at samtænke indhold og budskab på tværs af afdelinger og aktiviteter – ikke altid en nem øvelse.

Nemmere bliver det ikke, når organisationens udtryk også skal hænge sammen på kryds og tværs af “platforme” – sociale medier, tv, radio, print, møder, events og intern kommunikation.

HEGELUND & MOSE har års erfaring med at styre og facilitere den slags forandringsprojekter.

Kontakt

Susanne Hegelund på 40.32.68.16 eller Peter Mose på 51.22.46.14. Eller skriv til info@hegelundmose.dk

Kunde-cases kommunikationsstrategi

Virksomhed ud af anonymitet
Et større rådgivende ingeniørfirma bad HEGELUND & MOSE bistå med at trimme det interne samarbejde mellem ingeniører, andre specialister og kommunikationsafdelingen med henblik på at øge synligheden. Metoden var blandt andet at interviewe direktion og nøglemedarbejdere om, hvordan de så fremtidens pressearbejde og hvor de mente, barrierne og mulighederne lå i dagligdagen. Undervejs dukkede en stribe gode historier, der aldrig var blevet fortalt, frem. Historiemulighederne blev brugt som nemt tilgængelige cases i vores anbefalinger til, hvordan virksomheden med fordel kunne arbejde mere strategisk i sin eksterne indsats.
Presset branche styrker budskaber
En presset brancheorganisation ønskede ekstern bistand til et kommunikations-og lobbyberedskab, der kunne styrke branchens argumententer for at imødegå politiske indgreb. Sammen med ledelse og nøglemedarbejdere analyserede HEGELUND & MOSE  de største myter og påstande blandt politikere og opinion, ikke mindst om branchens fortjenester og manglende bidrag til et bedre Danmark. Fakta, nøgletal, modargumenter og budskaber kom på bordet – og blev samlet i en række korte notater, egnede til møder med politikere og distribution i pressen.
Advokatfirma ville udfordre branchen
En ny spiller på det danske advokatmarked bad HEGELUND & MOSE udforme en offensiv kommunikations-strategi baseret på maksimal synlighed i pressen. Sammen med den danske ledelse udviklede vi en kommunikationsplatform, der rummede et katalog over det internationale firmas danske mærkesager som innovativ udfordrer. Firmaets danske advokater blev som en del af strategien brugt som ekspertkilder i landsdækkende tv og printmedier.
Lønmodtagere trimmer kommunikationen
En mindre lønmodtagerorganisation ville ud af usynligheden og bad HEGELUND & MOSE analysere organisationens kommunikative muligheder og komme med forbedringsforslag til, hvordan foreningen kunne markere sig i pressen og på egne kommunikationsplatforme. Sammen formulerede vi en ny grundfortælling og identificerede de politiske mærkesager, kommunikationen skulle understøtte. Det gjorde det lettere at prioritere arbejdet i kommunikationsenheden og skabte mere effektive arbejdsgange i  sekretariatet som helhed.