Mediestrategien

Medie- og pressestrategier er en af vores kommunikationsfaglige spidskompetencer. Ring, hvis du vil have hjælp til at komme i gang – eller vil have os med hele vejen.

Tager du lydigt telefonen og besvarer spørgsmål, når pressen ringer? Eller ønsker du at være mere proaktiv i pressearbejdet – men opgiver på grund af travlhed, manglende interesse eller modstand i din organisation?

Vi har mange års erfaring fra journalistiske arbejdspladser - TV Avisen, Berlingske, Politiken, TV 2 News, Kontant, Deadline

Vi har mange års erfaring fra journalistiske arbejdspladser – TV Avisen, Berlingske, Politiken, TV 2 News, Kontant, Deadline

Skal pressearbejdet give mening, skal der gås metodisk og systematisk til værks. Det kræver som minimum en gennemarbejdet og strategisk funderet medie- og pressestrategi. En sådan sikrer, at pressearbejdet er forankret opadtil og rundt om i organisationen, og at presseafdelingen helt ind i rygraden er klar over, hvad den skal gå ud med, til hvem og hvornår. Samt – lige så vigtigt – hvad der ikke skal bruges tid på, når telefonerne kimer og mail-boksen bugner.

Vi anbefaler, at enhver organisation og virksomhed – stor eller lille – har en gennemarbejdet medie- og pressestrategi. Den er hele fundamentet for pressearbejdet og en kæmpe lettelse for det daglige arbejde – når den én gang er udarbejdet.