Den kommunikerende leder

Kommunikationsledelse hører – hvis du vil sikre varige resultater – naturligt hjemme ikke bare, når de store slag skal slås, men også i dagligdagens værktøjskasse.

Mange ledere er fagligt stærke, andre er skarpe på det administrative og atter andre på den økonomiske del. Rigtig mange ledere har til gengæld udfordringer med kommunikationen og har ikke det medfødte gen for denne del af ledelsesrollen.

Vi hjælper i fortrolig 1:1-dialog eller i målrettede workshops dig og det øvrige cheflag med forslag til og sparring på kommunikationsledelse som for eksempel:

  • Hvordan arbejder I med jeres budskab i forskellige fora – herunder ”det efterladte indtryk” hos omgivelserne?
  • Hvordan bliver arbejdet med ”den personlige kommunikation” ikke bare en nødvendig men også sjov opgave for dig, der ellers er mest optaget af udvikling, årsregnskaber, HR eller faglige og politiske hjørner?
  • Hvordan efterlader du det rette digitale aftryk?
  • Hvordan bruger du de eksterne medier til at få din organisation med dig?
  • Hvornår skal du skrive et nyhedsbrev?
  • Hvornår skal du hellere indkalde til et møde for hele organisationen?
  • Hvordan bruger du ”den tredje dims” til at tydeliggøre din pointe, så den huskes?
  • Hvornår skal du bruge faktuelle power points for at opbygge troværdighed?
  • Og hvornår skal du op på ølkassen uden manuskript for at vinde kundernes, bestyrelsens, medarbejdernes eller offentlighedens helhjertede opbakning?