Budskabs- og medietræning

Vi er specialister i professionel budskabs- og medietræning med baggrund i mange års tv-erfaring fra DR Nyheder og TV2 samt med dyb indsigt i det politiske Danmark, organisationsverdenens dagsordener, nyhedsbilledet og pressens reaktionsmønstre.

Medietræningen tilrettelægges altid individuelt og skræddersyet og kan for eksempel bestå i:

  • Tre timers startpakke
  • Dagsprogram
  • Løbende sparring og opfølgning
  • Solotræning eller mindre hold
  • Forløb med hele organisationer og virksomheder, som ønsker et “fælles sprog”
  • Screening med henblik på at finde og udvikle de bedste talsmænd i en organisation

Træningen vil typisk finde sted i vores træningsfaciliteter i København K, men vi rykker også ud.

Medietræning

Budskabs- og medietræning kan også hjælpe med at finde en comfort zone, som gør dig troværdig, når du skal holde den store tale til årsmødet, være med i debatpanelet med knivskarpe konkurrenter eller stå foran en flok medarbejdere eller samarbejdspartnere.

Kontakt

Susanne Hegelund på 40.32.68.16 for at høre mere om muligheder og priser eller skriv til hegelund@hegelundmose.dk.

Kunde-cases budskabs- og medietræning

Fra forskellige historier til én stemme
En stor koncern havde i en længere periode sjusket med sine produkter og var derfor af gode grunde blevet hængt ud i pressen. Efter en kvalitetsmæssig opstramning trænede HEGELUND & MOSE i et flerårigt forløb direktion, ledelse og fagspecialister i, hvordan de bedst muligt kommunikerede virksomhedens nye, ordentlige profil ud internt og eksternt. Altsammen for at få en samlet, ny fortælling om virksomheden ud. Træningen havde – udover almindelig budskabs- og medietræning med professionelt kamerahold – fokus på, at der skal være ”handling” bag de fine, nye ord, hvis virksomheden effektfuldt skal rykke, imagemæssigt.
Svagt offentligt image løftes
Et stort, offentligt foretagende med ringe gennemslagskraft og udfordringer med at rekruttere kvalificeret personale ønskede at højne profilen, blandt andet ved at sikre, at alle talsmænd blev løftet kommunikationsmæssigt. En god håndfuld politikere, hele koncernledelsen på en snes personer og et dusin områdedirektører gennemførte i løbet af godt et år i mindre grupper heldagstræning hos HEGELUND & MOSE. I træningen indgik faktacheck om mediernes behov og ønsker, mulighederne for selv at sætte dagsordenen og individuel budskabstræning. Siden er omkring tyve ledere længere nede i systemet trænet med henblik på forbedre den interne kommunikation.
Ny formand gøres medieklar
Det er sin sag pludselig at blive sin organisations etter og dermed den, der skal tegne butikken i medierne og på de bonede gulve. HEGELUND & MOSE havde over tre gange tre timer en nyvalgt formand i ”den varme stol”. I en tryg ramme med et lille kamera betjent af HEGELUND & MOSE blev formanden ikke alene trænet i at ”indtage rummet” i en forsamling, men også i at medvirke i tv-interviews, såvel båndede som live. Hver træning startede med at evaluere på den forgangne måneds medieoptræden. HEGELUND & MOSE bistod desuden med budskabshjælp før tv-optræden.
Fra svedskjolder til rolig troværdighed
En topfigur i et højprofileret, globalt selskab stod over for at skulle deltage i et kritisk dansk pressemøde. Den ellers topskarpe talsmand var ikke tryg ved situationen og blev synligt nervøs, når kameraet blev tændt. Vedkommende havde blandt andet derfor svært ved at sandsynliggøre, at selskabet handlede efter bogen. I en intensiv seance på en halv dag lykkedes det at få tingene skilt ad og gøre talsmanden tryg ved det kommende pressemøde, der endte som en succes for virksomheden.

 

Læs mere

Der er to grundlæggende skoler i disciplinen ”medietræning”: I den ene brydes deltagerne godt og grundigt psykisk ned – for herefter at blive samlet op igen, rustet til at cope med de onde journalister, der ikke vil dem noget godt. Den anden model – som HEGELUND & MOSE fokuserer på – går ud på at uddanne deltagerne til at fungere optimalt i nutidens –  ikke fortidens –mediehav og se sig selv som samarbejdspartnere for medierne. Disse har i stort omfang brug for nye ansigter, autentiske og velfungerende kilder og skrappe eksperter, der får tv-programmet, radio-indslaget eller artiklen op at ringe. Læs mere her.